نحوه اتو زدن تیشرت

نحوه‌ اتو زدن تیشرت‌

تیشرت‌ها از جمله لباس‌هایی هستند که به وفور از آن‌ها در خانه و محیط بیرون مخصوصا در تابستان‌، استفاده می‌کنیم. طبیعتا به دلیل جنس لیطف و حساسی که دارند و همچنین بعد از شست‌و‌شو سریع چروک می‌شوند.‌ احتمالا نحوه‌ اتو زدن تیشرت کاری سخت و دشوار به ‌نظر بیاید اما اگر مراحل درست انجام اتو زدن تیشرت را بدانید کاری راحت و لذتبخش خواهد بود.

قبل از این کار باید به جنس، رنگ و برچسب اطلاعات تیشرت دقت کنید زیرا تمام این موارد بر نحوه‌ی اتو زدن تیشرت تاثیرگذار است.

بر روی برچسب، اطلاعاتی مثل: درجه‌ی حرارت لازم برای اتو زدن و همچنین نوع شوینده برای شست‌و‌شوی آن نوشته شده‌ است پس آن را نادیده نگیرید تا لباس شما آسیب نبیند.

کراپ دخترانه جلوه‌ی زیبایی به استایل شما می‌دهد که می‌توانید آن را با طرح، رنگ و جنس مختلف در فروشگاه میموسا تهیه کنید.

 

نکاتی که قبل از اتو زدن باید رعایت کنید

قبل از شروع اتو زدن حتما باید این مهم را در نظر داشته باشید که تیشرت‌ها جنس حساسی دارند به همین‌ جهت ممکن است خیلی سریع برق اتو روی آن‌ها بیفتند پس برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است یک پارچه‌ی نخی ترجیحا مرطوب را روی آن قرار دهید تا اتو به‌صورت مستقیم با تیشرت تماس نداشته باشد.

اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید سریعا یک پارچه‌ی نم دار را به آرامی روی آن بکشید تا برق افتادگی برطرف شود.

هنگام اتو زدن تیشرت‌های مشکی باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید زیرا سریعا دچار برق افتادگی اتو می‌شوند پس حتما یک پارچه‌ی سفید و مناسب را قبل از اتو روی آن‌ها قرار دهید.

تنظیم دما

هر جنسی دما و درجه حرارت مخصوص به خود را دارد. حتما باید مطابق با نوع و جنس تیشرت دما را تنظیم کنید در غیر این صورت ممکن است باعث سوختگی آن شود. برای این کار هم می‌توانید از برچسب اطلاعات و هم با سرچ در گوگل متوجه شوید چه درجه‌ی حرارتی برای اتو زدن تیشرت شما مناسب است.

آب پاشی

گاهی تیشرت شما بیش از حد چروک می‌شود  و اگر نکات طلایی را ندانید این چروک نه تنها رفع نمی‌شود که به صورت خط خطی جای آن روی لباس باقی می‌مانند در نحوه‌ی اتو زدن تیشرت‌ها مهم است که قبل از این کار مقدار کمی آب بر روی قسمت ‌های چروک بپاشید تا بافت نرم شده و راحت‌ تر اتو بشود.

 

بادی زنانه ازجمله ملزومات دنیای مد است که زیبایی خاصی به ظاهر شما می‌دهد. بادی‌های زنانه فروشگاه میموسا از کیفیت و تنوع عالی برخوردار هستند که می‌توانید با قیمتی مناسب آن‌‌ها را خریداری کنید.

 

قرار دادن فویل

احتمالا تاکنون به این موضوع برخورده‌اید که هرچه لباس را اتو می‌زنید این فرایند کند پیش می‌رود و شما را کلافه می‌کند. فویل‌ها می‌توانند راه نجات شما از این کلافگی باشند! یک عدد فول را زیر پارچه‌ی میز اتو قرار دهید سپس تیشرت را روی آن گذاشته  فرایند اتو زدن را شروع کنید این کار باعث می‌شود تا گرما بیشتر و بهتر انعکاس پیدا کند و لباس شما سریع‌تر اتو شود.

مراحل اتو زدن تیشرت

مراحل نحوه‌ اتو زدن تیشرت

  1. قسمت انتهای تیشرت را باز کنید و روی میز اتو بکشید، سپس پارچه‌ی نخی مناسبی را روی آن قرار داده حالا اتو زدن را شروع کنید.
  2. اتو را روی تیشرت نکشید، زیرا این کار باعث می‌شود بافت آن کشیده و شل شود در نتیجه شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد. درواقع بهتر است اتو را روی تیشرت قرار داده و بردارید این عمل را چندین بار انجام دهید تا تیشرت شما کاملا صاف و یکدست شود.
  3. برای اتو زدن آستین اگر می‌خواهید خط روی آن نیفتد، از قسمت درز آن اتو را داخل قرار داده و ادامه دهید. اما اگر خط آستین برای شما مهم نیست یک پارچه روی آن قرار دهید و اتو برنید برای یقه نیز همین کار را تکرار کنید.

نکاتی که‌ بعد از اتو زدن تیشرت‌ها باید رعایت کنید

تیشرت‌ها بافت حساسی دارند پس بهتر است به طور مداوم آن‌ها را اتو نزنید برای جلوگیری از چروک شدن می‌توانید آن‌ها را به خوبی تا بزنید این کار باعث می‌شود تا کمتر چروک شوند.

برای تا زدن تیشرت به روش زیر عمل کنید:

  1. تیشرت را روی سطح صافی قرار دهید.
  2. آن را به دونیم تبدیل کرده و قسمت راست را به گونه‌ای که آستین‌ها روی هم قرار بگیرند روی سمت چپ تا بزنید.
  3. آستین‌ها را به قسمت داخل تیشرت تا بزنید.
  4. و سپس تیشرت را از قسمت پایین بالا آورده و روی قسمت بالای تیشرت تا بزنید.

نکاتی برای دوام بیشتر تیشرت‌ها

علاوه‌بر نکاتی که هنگام اتو زدن تیشرت‌ها باید به آن دقت کنید تا کارکرد خوبی برای شما داشته باشد، دقت در شست‌و‌شو نیز به این امر کمک می‌کند. بهتر است تیشرت‌ها را با آب سرد بشویید تا الیاف آن‌ها کمتر دچار آسیب شوند.

در مورد تیشرت‌های پنبه‌ای اما در دماهای بالا عملکرد بهتری نسبت به شست‌و‌شو دارند. اگر نمی‌خواهید تیشرت‌ها را با آب سرد بشویید پس نهایتا تا دمای ۳۰ الی ۴۰ درجه سانتی گردا این کار را انجام دهید.

نحوه اتو زدن تیشرت طرح دار

نحوه‌ی اتو زدن تیشرت‌های طرح‌ دار

تیشرت ‌های طرح‌ دار که دارای چاپ ‌های مختلفی هستند هنگام اتو زدن ممکن است به راحتی آسیب ببینند و قابل جبران نباشد.

پس برای این نوع تیشرت‌ها بهتر است آن‌ها را پشت‌ و ‌رو کنید بعد تمامی مراحلی که برای تیشرت‌های ساده ذکر کردیم را برای نحوه‌ی اتو زدن تیشرت‌های طرح دار به کار بگیرید. به هیچ عنوان اتو نباید مستقیما رو طرح تیشرت قرار بگیرد به سرعت آن را می‌سوزاند. اگر طرح تیشرت شما گلدوزی است می‌توانید یک پارچه‌ی پشمی روی گلدوزی‌های آن قرار دهید و بعد اتو بزنید تا شکل ظاهری آن تغییری نکند.

به هر صورت هنگام اتو زدن مهم است که آن را به آرامی و با فشاری کم روی تیشرت قرار بدهید تا به بافت آن آسیب نزند.

 

کلام آخر

نحوه‌ی اتو زدن تیشرت‌ها را با دقت مطالعه کنید تا هنگام این کار با مشکلی مواجه نشوید زیرا تیشرت‌ها بافت‌های حساسی دارند که نه تنها به سرعت برق می‌افتند بلکه اگر به طرز صحیح آن‌ها را اتو نزنید کش آمده و شکل ظاهری خود را از دست می‌دهند. همچنین سعی کنید بعد از اتو زدن تیشرت‌ها آن‌ها را به نحوی تا بزنید که چروک نشوند زیرا اتو زدن مداوم آن‌ها نیز باعث کاهش طول عمرشان می‌شود.

سوالات متداول

آیا می‌شود تیشرت‌ها را با یک درجه‌ی حرارت اتو زد؟

خیر هرکدام درجه حرارت مخصوص به خود را دارد اما در کل باید حرارت متوسط و رو به پایین باشد

هنگام اتو زدن، آن را روی تیشرت بکشیم یا قرار دهیم؟

بهتر است اتو را روی لباس قرار داده و بردارید تا بافت تیشرت آسیب نبیند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *